Dzieci niepełnosprawne fizycznie muszą przywyknąć, iż ich życie nieco różni się od rówieśników. Po pierwsze dlatego, iż zazwyczaj są skazane na egzystencje na wózku inwalidzkim, a po drugie, bo towarzyszy im ból, którego nie da się całkowicie wyeliminować. Na szczęście w jego zmniejszeniu pomaga regularna fizjoterapia. Mają sporą liczbę ośrodków, w których jest ona możliwa.

Co najczęściej pomaga niepełnosprawnym dzieciom?

Kąpiele siarczkowe i masaż wirowy to najpopularniejsze wśród tej grupy pacjentów formy fizjoterapii Katowice dysponują kilkoma sanatoriami, w których realizuje się tego typu zabiegi. Równie pozytywne efekty daje nagrzewanie gorącym piaskiem tak zwanym fangiem i okładami z parafiny. Nie jest tajemnicą, iż dzieci niepełnosprawne mają silną sfpastykę całego ciała, a takie zabiegi nieco ją osłabiają i przyczyniają się do rozluźnienia napiętych jak struna mięśni. Ponadto mali pacjenci muszą być poddawani intensywnej rehabilitacji, bo tylko w ten sposób istnieje szansa, że staną kiedyś na własnych nogach.

Jakie są powody niepełnosprawności wśród dzieci?

Do najczęstszych przyczyn niepełnosprawności należą takie schorzenia jak:

• rozszczep kręgosłupa
• zapalenie opon mózgowych
• choroba Heinego Medina
• dystrofia mięśniowa
• dziecięce porażenie mózgowe.

Wszystkie te choroby są nieuleczalne, w związku z tym konieczna jest stała rehabilitacja, by podtrzymywać pacjenta w możliwie jak najlepszym stanie ogólnym. Można powiedzieć, że niepełnosprawne dzieciaki są zmuszone do wytężonej pracy niemal od urodzenia.